34° / 12° Núvols alts

Inauguració de la restauració de l'església de Santa Maria

El divendres 22 de maig, aprofitant la festivitat de Santa Rita, va tenir lloc l'acte d'inauguració de les obres de restauració i rehabilitació de les cobertes del temple i del condicionament de l'espai sota teulada.

Imatge
Imatge

DIMECRES 27 MAIG 2026

Les actuacions han permès preservar i posar en valor part del nostre patrimoni, tot garantint la conservació arquitectònica del temple. Aquestes obres s'han executat en dues fases:

  • Primera fase: S'emmarca en el programa "Temps de Gòtic", fruit de l'acord de col·laboració entre el Bisbat d'Urgell, la Fundació "la Caixa" i la Generalitat de Catalunya, orientat a la conservació, restauració i difusió del patrimoni gòtic català.
  • Segona fase: Ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Sanaüja.

L'acte ha estat presidit pel bisbe d'Urgell, Mons. Josep-Lluís Serrano, i per l'alcaldessa de Sanaüja, Maria Casoliva, i ha comptat amb la participació de CaixaBank i de la Generalitat de Catalunya.

El sr. Bisbe ha estat acompanyat pel vicari general i delegat diocesà de patrimoni, Mn. Josep M. Mauri; el rector de la parròquia, Mn. Pere Morales; i la subdelegada de patrimoni, Sra. Àngels Jordana. En representació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, hi han assistit el director general de Patrimoni Cultural, sr. Joaquim Borràs; la subdirectora general de Patrimoni Arquitectònic, Arqueològic i Paleontològic, Sra. Marina Miquel, i la directora dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida, Sra. Montserrat Parra. Per part de CaixaBank, hi han assistit el director d'Institucions de Catalunya, Sr. Joaquim Macià, i la directora de Banca d'Institucions Religioses de Catalunya, Sra. Ingrid Borràs. També hi han assistit el president del Consell Comarcal de la Segarra i alcaldes i representants d'altres municipis.

Tot seguit, s'ha celebrat l'Eucaristia al Santuari de la Mare de Déu del Pla amb motiu de la festivitat de Santa Rita. La missa ha estat presidida pel sr. Bisbe i concelebrada per Mn. Josep M. Mauri i Mn. Pere Morales, i ha culminat amb la tradicional benedicció de les roses.

22 de maig de 2026